FÖRÄLSKAD OCH DUMPAD PÅ SAMMA GÅNG

" Jag trodde aldrig det skulle bli såhär, men jag har väl levt i en bubbla av att tro att det aldrig skulle hända mig, vi var perfekta tillsammans. Han gjorde mig hel, säker och trygg. Nu är jag stark och vet vad jag vill i livet. Kanske är det tid för honom att fixa en annan människa? jag kan bara inte förstå ditt val och det gör så ont "


* steg ett är att gråta. Tillåt dig själv att vara ledsen och gråta ut. Våga känna och våga vara ledsen, det är bättre att du gråter ut nu än att du stänger det inne och blir ledsen om några år istället

* tänk " det finns en anledning till allt som sker ", det hjälper. Då får man lägga ansvaret någon annanstans och på något sätt vänta på det som ska komma härnäst.

* mister man en står det tusen åter. Det kanske inte hjälper nu eftersom det bara är honom du vill ha. Han var din Mr right now. Inte mr right forever.

* ta hjälp av dina vänner. fastän du inte alls har lust att hitta på något så följ med iallafall och sysselsätt dig. Första gången kanske du har gråten i halsen under kvällen, kanske andra kvällen också, men sedan kommer det en kväll där du faktist kan ha roligt med dina vänner.

*Umgås med din familj och dem som älskar dig. När man lever i en relation är det lätt att snöa in och låta pojkvännen bli ens familj. När man sedan inte har ett förhållande längre så är det viktigt att känna att man är älskad iallafall.

* Lägg band på dig själv. vet att man vill höra av sig till killen och fråga varför eller skicka sms, men gör det inte. Det sårar dig bara mer.

* när man är i ett förhållande blir man på ett sätt låst. Kanske har du laft drömmarna om att få rida eller plugga utomlands pågrund av killen? ta tag i det nu!

* Byt dina pojkvänsvanor! Ringde du alltid din pojkvän innan du skulle gå och lägga dig och blir påmind om det varje kväll när du är singel?  Byt vanan och ring din bästa kompis varje kväll istället!  Åt du och din pojkvän ett speciellt godis på helgerna? Ät det med dina vänner! Skapa nya vanor. En vana är bara en vana och kan lätt ändras.


Tips från blondinbella! Tipsen som hjälpt mig mycket. Utan dem hade jag inte stått här jag står idag, tack!


Kommentarer
Postat av: EMELIE LILJEBERG

Ja men visst är han, dock ett minus att han är lite halvdryg

2011-12-29 @ 20:30:34
URL: http://nej.blogg.se/
Postat av: S a n n a

Sv: Haha, japp :)

2011-12-29 @ 20:32:13
URL: http://fotbollssanna.blogg.se/
Postat av: EMELIE LILJEBERG

Jag vet inte, han kanske var stressade ingen aning..

2011-12-29 @ 20:34:51
URL: http://nej.blogg.se/
Postat av: inspireme ❀

SV: Absolut! :) Hoppas att allt är bra med dig med!

2011-12-29 @ 20:42:58
URL: http://inspireme.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0